Dubrovački HNS uputio je priopćenje medijima koje prenosimo u cijelosti:

“Nijedan turist u Dubrovnik nije došao zbog zračne luke nego zbog snage i ponude Dubrovnika, ljepota i prirode Konavala, Primorja ili Pelješca. Jednako kao što se nitko ne odlučuje na putovanje autobusom zbog atraktivnosti nove zgrade kolodvora, nego jedino zbog privlačnosti neke destinacije. Zato pozdravljamo ulaganja u infrastrukturu Zračne luke Dubrovnik, ona su opravdana i potrebna, ali ponovno upozoravamo na nepovoljan položaj stanovnika dubrovačkog područja kada je u pitanju zračna povezanost o kojoj ovisimo i maćehinski odnos središnje vlasti prema Dubrovniku i njegovim građanima.
Zgrade, ma koliko nove i moderne, ipak su samo zgrade. Zato postavljamo pitanje što Dubrovčani imaju od tona betona, željeza i lima, ako ne mogu letjeti do glavnog grada Hrvatske po povoljnim cijenama karata i u razumnim terminima, a to nisu ni ranojutarnji niti kasnovečernji?
Nebrojeno smo puta javno iznosili ove probleme, čak smo peticijama od Vlade Republike Hrvatske, nadležnog ministarstva, Croatia Airlinesa i Zračne luke Dubrovnik zahtijevali da za građane juga Hrvatske na relaciji Dubrovnik-Zagreb osiguraju 50.000 zrakoplovnih karata godišnje i to po cijeni od 550 kuna zimi i 750 kuna ljeti za povratni let. Kada se od takve fiksne cijene karte odbije 250 kuna subvencije koje osigurava Grad Dubrovnik to znači da bi građani do Zagreba letjeli po fiksnoj cijeni od 300, odnosno 500 kuna. Slušali nas jesu, ali nisu imali sluha.
Dobit dubrovačke zračne luke prošle godine iznosila je 80 milijuna kuna, a ove godine procjenjuje se na 100 milijuna kuna. Istovremeno, država kroz program PSO-a u liniju Dubrovnik-Zagreb „upucava” 30 milijuna kuna subvencija. To je javni novac, a država ga baca kako bi se tom linijom vozili turisti. Istovremeno, iz proračuna Turističke zajednice plaćamo održavanje zimske linije Dubrovnik – Frankfurt što je u najmanju ruku neodgovorno, dok naši građani za povratnu kartu do Zagreba, često u situacijama prijeke potrebe poput bolesti, moraju izdvajati i preko 1200 kuna, čak i 1500 kuna za let koji traje 40 minuta. Karte do Zagreba u pravilu su dvostruko skuplje nego do nekih drugih europskih destinacija da je čak prihvatljivije do Zagreba putovati preko Istanbula nego direktnim letom Croatia Airlinesa. Uz takve cijene Dubrovčani su onemogućeni u korištenju usluga tvrtke kojoj su i vlasnici.
Zato ćemo odmah po završetku izbora bez ustupaka za potrebe građana Dubrovnika inzistirati na 12 karata godišnje po cijeni od 250 kuna. Tržišne cijene tih karata dužni su snositi Croatia Airlines, kao nacionalni prijevoznik u vlasništvu države i Zračna luka Dubrovnik iz dijela dobiti. Inzistirat ćemo i da Zračna luka o svom trošku uvede zimske letove za Frankfurt, Bruxelles i London, ali i cjelogodišnju liniju za New York čije ponovno uvođenje opravdavamo ogromnim porastom dolazaka američkih turista čiji je broj posljednjih godina utrostručen. To je njihov osnovni posao. I ponavljamo, svi ti gosti u Dubrovnik nisu došli kako bi se divili zgradi C ni terminalu D.
Podsjećamo da Grad Dubrovnik već nekoliko godina provodi program subvencija zrakoplovnih karata u iznosu od 250 kuna za povratnu kartu. Mjeru „Zračni most” koristilo je 20.000 Dubrovkinja i Dubrovčana, a do danas je na račune građana isplaćeno preko 6,5 milijuna kuna. Međutim, što to znači kada Croatia Airlines koristi monopolistički položaj pa neopravdano i krajnje lihvarski podiže cijene svojih karata za liniju koja je već debelo preplaćena javnim novcem iz državnog proračuna.
Zato jasno i glasno poručujemo – Dosta je izrabljivanja i ubiranja dobiti na privlačnosti Dubrovnika preko grbače građana ovog grada koji postaju taoci vlastite države. Tek kada nam omogućite ono što ste dužni i na čemu uporno inzistiramo, onda od nas možete očekivati da se s divljenjem veselimo izgledu nove gomile betona i željeza. Nama su ljudi ispred svega.
S poštovanjem,

Valentin Dujmović i Andro Vlahušić”

Ostale vijesti

Komentiraj

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *