Žičara jutros ne vozi na Srđ, ali ne zato što ju je zapečatila carinska uprava već zbog loših vremenskih uvjeta. Na donjoj postaji stoji obavijest kako žičara ne vozi zbog jakog vjetra. Istaknimo kako je još jučer Jutarnji list naveo kako su Excelsa nekretnine obavijestile svoje zaposlenike, zakupnike prostora na gornjoj postaji žičare, te dio turističkih agencija, o mogućnosti da službenici Carinske uprave u petak zatvore žičaru.

Spor između Grada i Excelsa nekretnina datira još iz 2010., kada je ta kompanija obnovila žičaru i zatražila koncesiju. U 2015. je postignut dogovor o koncesijskim uvjetima prema kojem će koncesijska naknada iznositi 15 posto prihoda i da će se koncesija dati na 50 godina, ali to nije realizirano. Potom je u rujnu 2016. donesena odluka Gradskog vijeća o koncesiji na 10 godina, ali ni od toga nije bilo ništa. Sada se također čeka na novi koncesijski ugovor, ali bi se prethodno dvije strane trebale dogovoriti oko plaćanja dosadašnjih koncesijskih naknada. “Sada gradonačelnik najavljuje novi prijedlog koncesijske naknade od čak 30 posto. Još uvijek nismo dobili na uvid i nemamo pristup tom novom vještačenju, ali na temelju prethodnih vještačenja znamo da je ovakva naknada, dvostruko veća od prethodno dogovorene, potpuno neosnovana kako sa stajališta pravnih propisa u RH, tako i sa stajališta prakse koncesijskih naknada”, tvrde u toj kompaniji.

Nadalje, sudski sporovi koji su pravna zapreka za sklapanje koncesijskog ugovora, vode se kako bi nadležna tijela naplatila koncesijsku naknadu za period od 2010. do 2017., a Carinska uprava je od Excelsa nekretnina, tvrde u toj tvrtki, još prošle godine sudskim putem naplatila naknadu za period od kolovoza 2015. do listopada 2017. u iznosu od 17 milijuna kuna. U Excelsa nekretninama navode da, iako su drugi sporovi još uvijek u tijeku, ta firma u znak dobre volje već ponudila RH i Gradu odgovarajuća sredstva osiguranja njihovih eventualno priznatih potraživanja kako bi se osiguralo da će se oni moći naplatiti ako pravomoćne sudske presude budu u njihovu korist.

“Tako bi žičara normalno nastavila s radom, a sudski sporovi bi se odvijali svojim tijekom pri čemu nitko ne bi bio na gubitku. No, takav prijedlog nije prihvaćen”, ističu u tom poduzeću.

Ostale vijesti

Komentiraj

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *